torsdag 22 juli 2010

Kjol av herrskjorta

Jag har fått en hel kasse med avlagda kläder att experimentera med och innehållet i kassen utgörs till stor del av herrskjortor. Det är himla bra eftersom herrskjortor är är väldigt tacksama att pyssla med eftersom det finns så mycket olika sätt att göra om en herrskjorta på.

Här är ett väldigt enkelt sätt att ge en skjorta nytt liv:





Sy ihop skjortöppningen och sy en kanal upptill...



...lite resår i midjan.



Jag hade först en tanke på att sy ihop kjolen med detta grårandiga linne, men beslutade mig för at låta bli. Däremot passar de väldigt bra ihop så de kommer förmodligen att användas tillsammans ändå.





Tack för skjortan Thomas!! :-)

1 kommentar:

  1. ojojoj så Snyggt!! jag som just rensade ur garderoben på MASSOR av skjortor o tröjor. och efter en titt i dina fina böcker har jag nu massor av inspiration till att återanvända! =)

    SvaraRadera