tisdag 10 augusti 2010

Re-Do - Vuxenjeans till barnjeans

Ytterligare ett par jeans som jag räddade från Mattias nitiska garderobsrensning har förvandlats till något "nytt". Eller, nja det är ju fortfarande jeans...i mindre version dock!





Först klippte jag upp sidsömmarna och sömmarna på insidan av benen så att jag fick 4 "bendelar" - två framben och två bakben. Sedan lade jag ett par av Theos jeans ovanpå och klippte ut två nya fram- repektive bakben i passande storlek.



Hade det varit knappgylf på jeansen hade det förmodligen gått att överföra den på de "nya" byxorna, men på dessa jeans var det blixtlås och det går ju inte att dela så jag struntade helt enkelt i den och så sydde jag en "fakegylf" istället - mest för syns skull. Sen sydde jag fast resårband på insidan av linningen. De är dock rätt stora så skärp är nödvändigt även om jag personligen gillar "hänget".











Detta var ett riktigt experiment som faktiskt blev rätt lyckat även om Theo gott och väl kan växa till sig lite ytterligare innan de passar perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar