onsdag 29 september 2010

En "vad-ska-jag-göra-burk" till mitt sjuka gossebarn

Efter några dagars hemmavistelse på grund av sjukdom höll min käre son på att klätta på väggarna, slita sitt hår och inte minst tjata (gnälla) hål i huvudet på mig. Ja, jag vet att det är synd om honom eftersom han är sjuk och har blåsor i hela munnen, feber och ont i halsen och gud vet vad, men det ÄR jobbigt med gnäll i alla fall!

Eftersom han är en mycket social person så vill han gärna umgås mycket och tätt och precis hela tiden. Jag älskar honom över allt annat men det blir lite påfrestande och framförallt så tar mina idéer över vad man kan hitta på och göra slut rätt fort. Som lösning på det problemet gjorde jag och Theo nåt riktigt smart...det tycker vi båda två!

Vi gjorde en "Vad-skall-jag-göra-burk". En vanlig men ganska stor glasburk som vi dekorerade med filttyg på locket och en massa klistermärken samt ett snajdigt band fylldes med lappar. På varje lapp står en aktivitet som gossen kan göra ( de flesta går att utföra på egen hand). Till exempel finns "Gör ett rekord", Lek "Vad flyter", "Gör pärlhalsband", "Bygg med lego" och "Bygg en koja" med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar