torsdag 6 oktober 2011

Tillskott i Theos höstgarderob

Theo vill helst ha kläder som sitter åt lite....mjuka men åtsittande. Jag antar att det är för att det inte är massa överflödigt tyg som fladdrar när man leker och dansar (vilket är en favoritsysselsättning). Dessutom är han väldigt varm av sig och tycker det känns svalare när det sitter åt lite.

Jag kan givetvis inte säga att det råder konflikt kring detta eftersom han självfallet får ha de kläder han själv tycker är bekvämast, men jag har ju själv en förkärlek till "baggy" kläder och syr gärna sånt också (kommer exempel på det snart). Men som sagt, det är ju han som skall ha det på sig och visst tycker jag det är fint det med!

På beställning av Theo har jag således sytt två par nya byxor i tunnare och smalare modell, typ tights och han blev riktigt nöjd. Det är ju tur att han inte fäster så stor vikt vid mönsterpassning och andra världsliga saker! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar