onsdag 3 juli 2013

Peace out!

Rosa blus i skirt, något creppat tyg (heter det så?) som inhandlades på Stoff och Stil någon gång i vintras. 


Den är sydd efter samma mönster som klänningen i inlägget nedan, "Shift dress" ur "Built by Wendy". Här uppenbart förkortad och även rundad i nedre fållen så att den är kortare i sidorna än mitt fram och mitt bak. 


Även här har jag satt på ett peace-märke i nacken. Jag har haft en förkärlek till just peace-märket ända sen min fanatiska 60-talsperiod på gymnasiet så det passar mig utmärkt att denna vackra symbol är så trendig på både kläder, smycken och annat nu. 



Jag har inte tvättat den ännu dock så det återstår att se hur märket står sig efter tvätt, men än så länge sitter det som berget och känns stabilt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar