tisdag 10 juli 2012

Resepåse för underkläder

Alltid när jag är på resande fot brukar jag knöka ner smutstvätten som blir i diverse plastpåsar.

Nu har jag istället gjort en resepåse för smutsiga underkläder. Mest för att det är kul att knåpa ihop fina saker men ändå lite praktiskt och betydligt snyggare än plastpåsar.

Påsen är sydd i trikå för att få plats med mycket om jag är borta länge. Knytbandet kommer från en gammal hoodtröja och det gråa tyget i applikationen kommer från densamma.

Jag måste bara flika in en liten kommentar angående rosetterna på applikationen. De är gjorda av såna.där smala små sidenband som sitter på kläder för att de inte skall halka av galgen i butiken. Eftersom jag gillar att ta tillvara på saker och ogärna slänger så har jag sparat alla sådana band under de senaste åren. Har ingen aning om vad jag skall använda dem till, men nu har jag hittat ett användningsområde i alla fall! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar