lördag 18 augusti 2012

Lite Bling Bling

Jag har pysslat ihop lite smycken. Jag gör det då och då även om jag absolut befinner mig på ganska låg hobbynivå och relativt sällan lyckas få ihop något jag faktiskt använder. På sistone har jag dock lyckat ganska bra känner jag själv och har till och med använt grejerna några gånger. Dock är det ju inga avancerade juveler utan samtliga består av relativt färdiga delar som jag bara pusslat ihop. I vilket fall som helst så är det kul att pyssla med smycken och det är ju en kul bonus när man blir så pass nöjd att man kan ha dem på sig tänker jag - det räcker för mig i alla fall. :-)
På brickan står det "Det enda sättet att bli kvitt frestelserna är att ge efter för dem" - Så sant!! :-) Köpte både den och mockatofsen på symässan i Göteborg i våras, de hade jättemycket smyckegrejer och jag kunde inte motstå att köpa med mig lite hem.
Litet armband eller fotlänk om man (läs jag) så vill. Den lilla brickan är gjord i fimolera och sedan målad med silverbrons. Underbar metallicfärg som verkligen ser ut som silvermetallic. Finns i guld också men den är inte riktigt lika tjusig tycker jag. Hur som helst så stämplade jag med vanliga metallstansar innan leran hamnade i ugnen. Eftersom jag precis kommit hem från Göteborg och kände mig lite "patriotisk" så blev det ett "IFK GBG".
Slutligen ett ganska misslyckat försök till ett armband. Jag försökte efterlikna ett armband som jag köpt från H&M (det som ligger bredvid det vita på den sista bilden) men det blev mest snett och ojämt. Kommer nog ta upp det och eventuellt försöka igen...om jag har tålamod!
Rosa armband från H&M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar