lördag 18 augusti 2012

Nytt till soffan - "chevron"

Jag har pysslat och grejat en hel del under sommaren men som alltid tar det lång tid innan det kommer upp här. Har dock massa bilder på datorn så lite pö om pö skall jag försöka komma ikapp. :-) Sydde soffkuddar för ett gäng månader sedan men kände mig aldrig helt nöjd med dem. Eftersom jag gärna surfar runt på nätet och kollar in både inredningssidor och pysselsidor, ofta amerikanska eftersom det finns så oändligt många sådana därifrån, så har självklart "chevron-trenden" inte undgått mig. De verkar vara galna i detta sick-sackmönster "över there". Jag har ingen aning om vad chevron betyder egentligen och varför mönstret heter just så, sick-sack känns ju mer logiskt på svenska i alla fall. Hur som helst så tycker jag att det är snyggt och otroligt fräscht och jag har varit rätt sugen på att få in lite sådant hemma. Har dock inte hittat några om helst tyger med det mönstret i Sverige - så vad gör man? Jo, man trycker eget tyg såklart. :-) Mintgrönt är ju en annan trend som varit stor ett tag och i sommartid känns det riktigt fräscht tycker jag. Passade även på att använda en skumgummistämpel som jag köpte på Panduro outlet och gjorde tre nya soffkuddar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar