söndag 12 maj 2013

Klänning av påslakan

Köpte ett blommigt påslakan på loppis för ett par år sedan med tanken om att det skulle bli en klänning...och nu är det gjort. 



Jag älskar färgen och mönstret samt mjukheten som ofta finns hos äldre sängkläder. Fördelen med påslakan är också att de innehåller så mycket tyg. Jag är lite "orolig" (inte orolig i ordets sanna bemärkelse) att klänningen inte kommer bli så väldans långlivad för tyget är i nöttaste laget märkte jag när jag började sy. Det är inga hål ännu, men på sina ställen är tyget så pass tunt att det nog inte dröjer så länge innan det brister. 

Jag måste också ta in klänningen en smula på överdelen då den är i största laget. Jag ser det mer eller mindre som ett test av klänningsmönstret vilket gör det lättare att tänka att jag är glad så länge den håller ihop men när den hår sönder, och det kommer den att göra, så är det inte hela världen. Jag blev väldigt förtjust i klänningsmodellen dock så jag kommer justera storleken och sen blir det definitivt fler i andra tyger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar