söndag 12 maj 2013

Skir blus med virkade detaljer

Nu när sommaren snart är här har jag fått en himla lust att egenhändigt uppdatera sommargarderoben med tunna klänningar, toppar och blusar.

Denna topp sydde jag i ett nafs och på fri hand. Tyget är übertunnt som man kan se på bilden, hela Yvettes bröstkorg syns igenom så det blir till att ha ett linne under. Yvette är min provdocka by the way. 




Jag har gjort blusen lite assymetrisk så där nertill, kortare fram och bak och med "snibbar" på sidorna. Faktum är att jag klippt till ytterligare en blus i samma modell och material fast ljust blågrått som jag tänker forma lite annorlunda nertill. Den lägger jag väl upp här när den är klar tänker jag.



Hur som helst, de virkade detaljerna nertill på framstycket är inget annat än virkade dukar köpta på en lokal loppis. Jag har sytt fast dem från rätsidan och sedan klippt bort tyget under dukarna från avigan så att de ser infällda ut.

Bortsett från att den blev aningen stor, som mer eller mindre allt annat jag gör (har rätt skev kroppsuppfattning verkar det som) så blev jag kanonnöjd med denna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar