onsdag 26 maj 2010

Ljuv klänning av gammalt linne och loppistyg!

Jag har gjort en klänning!

En liten ljuv sak som kanske kan passa när man är på ett ljuvt humör! Det är jag inte så ofta...just ljuv är ett ord jag inte förknippar med mig själv så där vansinnigt mycket, men även jag har ju mina moments! :-)




Jag har inspirerats av en mängd olika liknande projekt runtom på nätet och det finns flera tutorials på alternativa sätt att göra det. Jag har inte just använt någon tutorial eftersom jag suger på att följa alla sorters instruktioner och bruksanvisningar och mest lever efter "kör på så får vi se vad det blir". Just detta blev jag nog ändå rätt nöjd med. Liiite i puffigaste laget runt midjan...får lite krinolinkänsla...men bara lite.




Linnet har jag haft i garderoben länge men inte använt eftersom det var för stort och tyget hittade jag på loppis!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar