måndag 24 maj 2010

Odd Molly-inspirerad top - Re-do del IIII

Okej, jag fortsätter med min loppishög. Dessa två gigantiska herrskjortor köpte jag för typ 30 kronor styck.



Odd Molly har helt underbara grejer som faktiskt ser ut att vara skapat av just skjorttyg. Pysslig som jag är tänkte jag att "varför betala massor av hundralappar när det är mycket roligare att göra saker själv?"

Bilden är lånad från Oddmolly.com

Sagt och gjort...jag slaktade mina herrskjortor och blev faktiskt himla nöjd med resultatet!!









Nu är jag jättesugen på att göra flera liknande projekt, måste bara ut och ragga upp lite gammalt skjorttyg först!!

5 kommentarer:

  1. Vad fin! Du är jätte duktig, har du lärt av mig??
    Thomas undrar om du vill ha hans gamla skjortor? Mamma

    SvaraRadera
  2. Ja, det är klart...allt jag kan har jag lärt mig av dig!! :-)

    Jag vill gärna ha Thomas gamla skjortor!!!

    SvaraRadera
  3. wow, kanonsnyggt!!!!

    SvaraRadera
  4. Men du är ju så superduktig! Vilka idéer du har och vad fint det blir. Stjäl på idéer du! Det gör du helt rätt i.
    Ellen tyckte att kjolen med stjärnan på var fin. Är det något man kan få beställa, strl 110/116 ungefär.

    SvaraRadera
  5. Jättefin!! Och alltid bra när man kan använda gamla kläder :)

    SvaraRadera