söndag 8 juli 2012

Återvinning och Operation hobbyrum - Del 2

I och med "Operation hobbyrum" har jag varit tvungen att ta tag i alla de högar och påsar med kläder och grejer som jag vid tidigare organiserings-infall rensat ur min garderob och sedan tänkt att jag skall göra något med. Nu var det således dags att ta itu med det. Ett superbrett flätat skärp i guld, silver och brons som jag inte har använt på flera år. Har dock en liten förkärlek till blanka saker och tycker det vore grymt om jag kunde få användning för materialet i skärpet. Övertygad om att jag kommer hitta ett nytt användningsområde är jag också men tills vidare får det ligga, mycket välorganiserat, i en låda och vänta.
Jag hittade också mitt gamla nitbälte i en påse. Förmodligen har det hamnat där då det tappat så många nitar och för att jag helt enkelt inte använt det på väldigt länge. Nitarna är fina dock så jag pillade helt enkelt loss dem. Jag hittade även ett anskrämligt resårskärp med fuskskinnsdetaljer och stora bruna nitar. Hur och varför jag någonsin köpt detta är för mig en gåta...men nitarna kommer jag nog kunna göra något snyggt av skulle jag tro.
Jag hade också en hel del kläder och annat liggande. En del har jag en tanke med och en del sparar jag under premisserna "bra att ha" (kan detta resonemang ha något att göra med att hobbyrummet ser ur som det gör??) För de saker som jag vet vad jag skall göra med behövde jag någon form av förvaring. Kanske en låda som kan innehålla pågående och mer eller mindre påbörjade projekt. Sagt och gjort, jag klädde en låda med tyg. Ett mycket enkelt projekt som gör stor skillnad. :-)
Det är ju tur att min sambo gillar öl eftersom jag inte gör det...
Fint som snus!
Av det prickiga tyget som blev kvar sydde jag en ny mössa till symaskinen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar