tisdag 10 juli 2012

Skopåsar av örngott

Köpte ett jättefint örngott på en loppis i Västerås för några år sedan när jag pluggade där. Det är ljusgult med bikupemönster (honeycombs på engelska men vad sjutton heter det på svenska??) och vita bin på.

Det härliga med äldre sängkläder är att det ofta är väldigt fint material. Lagom tjockt men ändå mjukt och en fröjd att både klippa och sy i. Idag hittade jag dessutom ett perfekt användningsområde för det.

Det är semestertider och för min del dags att bege sig ut på lite mindre resor. När jag började planera min packning insåg jag att jag saknar vissa saker så som en neccessär (inlägg kommer strax) och skopåsar. Örngott visade sig, förutom det fina materialet och mönstret, vara utmärkt till just skopåsar då jag kunde använda flera av de befintliga sömmarna. Storleken på örngottet är perfekt till två påsar och det var ett både enkelt och snabbsytt projekt...min favorit!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar